במאמר נוסף המפורסם כאן ודן בלחץ האוויר ובעומס המופעל על צמיגי 'המכונה שבאופנוע', נוכחנו כי שינוי פתאומי בעומקה של שלולית עלול לגרום לכמות מים גדולה מדי להיקלע באזור הקדמי/תחתון של הצמיגים (הקדמי במיוחד) ולהוביל לאיבוד אחיזתם בעת רכיבה "רטובה".
כאמור, כמות מים גדולה מדי הנכלאת בחריצי הצמיגים בפרק זמן קצר, חייבת למצוא את הדרך המהירה ביותר לעזוב את שטח סוליית הצמיג! אחרת, תחוש טלטלה עזה בכידון והצמיגים ינתקו את הקשר עם אימא אדמה... לא נעים בכלל, ואם אתה שואל אותי – מאוד מיותר!
רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)
ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...
ציפת הצמיגים, או בעצם מ-נ-י-ע-ת-ה, מותנית בראש ובראשונה בעומק חריצי פינוי המים שלאורך סוליית הצמיגים, ומיד לאחריה – בכיוונם! דווקא ההיבט האחרון נחשב לנושא הבטיחותי ביותר ובה בעת הכי פחות מוכר ומובן במדינת הגרז'ניקים. הואיל שכך, זו העת להבהירו. ובכן, אם הנך מתכנן להתקין צמיגים חדשים בסמוך לחורף, או אם יש סיכוי שתרכב בחורף הקרב על הצמיגים המותקנים כרגע על המכונה שלך - חשוב מאוד לציין כי אסור בתכלית האיסור להתקין זוג צמיגים מדגם שונה! אפילו אם מדובר ביצרן צמיגים זהה!!!
הסיבה לכך אחת - כל סדרת צמיגים (זוג צמיגים תואמים) מתוכננת בהתאם לשיקולים הנדסיים שונים, שאת חלקם הגדול גם אנוכי קטונתי מלהבין. מה לעשות, איני מהנדס צמיגים.
בכל זאת, עליך להבין כי ייתכן מאוד כי בסט צמיגים ספציפי יהיה כיוון ניקוז המים דרך החריצים ז-ה-ה בין הצמיג הקדמי לבין הצמיג האחורי. לעומת זאת, קיימים הרבה מאוד סטים של צמיגים שבהם כיוון החריצים על הסוליה האחורית מנתב את המים ממרכזה אל דופנותיה. ואילו בזו הקדמית – בדיוק ההפך! דהיינו; המים מנותבים מצדי הסוליה לעבר מרכזה!!! כיוון החריצים המנוגד בסט אחד של צמיגים (לדוגמה, קדמי – החוצה, אחורי – פנימה) נובע בעיקר מהשאיפה לספק לצמיג הקדמי יכולת בלימה משופרת בתנועה על קרקע רטובה. הצמיג האחורי, לעומת זאת, "זוכה" לעמידות גבוהה נגד ציפה.
האם ייתכן שגם כעת תמשיך להתעלם מכיוון חריצי פינוי המים על גבי סוליות הצמיגים?!
כולי תקווה שלא, כמובן...
תודה רבה על הזמן, ועל הקריאה! המשך ההסברים אודות הצמיגים מצפים לך בספר 'המכונה שבאופנוע'...
שחר לוי ;-)
רק אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! בקר עכשיו באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך.
קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...
YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.
מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)
שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com